کد خبر: ۱۶۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 28
کودکان گاه دچار بیماری‌ها و اختلالاتی می‌شوند که والدین کوچک‌ترین آگاهی و اطلاعی از آنها ندارند و به همین دلیل آنها را با بیماری‌های دیگر به اشتباه می‌گیرند
شفاآنلاین>سلامت> کودکان گاه دچار بیماری‌ها و اختلالاتی می‌شوند که والدین کوچک‌ترین آگاهی و اطلاعی از آنها ندارند و به همین دلیل آنها را با بیماری‌های دیگر به اشتباه می‌گیرند.  اختلال فروپاشنده کودکی از این دسته بیماری‌هاست و از آن جایی که حداقل تا دو سالگی هیچ علائمی ندارد و روند رشد کودک نیز در این دو سال کاملاً طبیعی است پذیرش بیماری برای والدین سخت‌تر از بیماری‌های دیگر است.

به گزارش شفاآنلاین، مهسا مقدم در زمینه این بیماری(Sickness) می‌گوید: اختلال فروپاشنده کودکی (D.D.C) یا سندروم هلر که در آخرین طبقه‌بندی روانپزشکی زیر چتر اوتیسم قرار گرفته، با سندروم رت متفاوت است. این نوع از اوتیسم، که هم دختران و هم پسران را می‌تواند درگیر کند، با آزمایش ژنتیکی قابل تشخیص نیست و مانند «سندروم رت» نادر است. در اختلال فروپاشنده کودکی، رشد کودک از نظر زبان و گفتار و ارتباط و رفتار، طبیعی و مانند سایر کودکان است اما بعد از آن تا قبل از ۱۰ سالگی فرد دچار از دست دادن مواردی مثل از دست دادن مهارت‌های درک و شناختی، زبان، کنترل روده و مثانه و ارتباط اجتماعی می‌شود. این اختلال(Disorder) فرمی شدید از اوتیسم است که با فروپاشی‌های شناختی مکرر (نه توقف یادگیری) همراه است.
برچسب ها: اوتیسم ، بیماری ، اختلال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: